وظیفه شهرک سازی به شرکت عمران شهرهای جدید محول شد

زمان مطالعه 2 دقیقه

وظیفه شهرک سازی به شرکت عمران شهرهای جدید محول شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی گفت: اجرای طرح اقدام ملی مسکن دستوری فراگیر است و تمامی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی اعم از عمران شهرهای جدید و همچنین ادارات کل استانی باید در این خصوص پایبندی و التزام عملی داشته باشند.

وی افزود: در شهرهایی که ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن انجام و متقاضیان نسبت به واریز سهم آورده اقدام نکرده‌اند، در صورت کمبود اراضی موردنیاز باید در اسرع وقت تأمین اراضی با اتخاذ تمهیدات لازم از جمله الگوی الحاق، الگوی تغییر کاربری و الگوی استفاده از دستورالعمل شهرک سازی، تولید مسکن پیگیری و دنبال شود.

اسلامی بر رفع بوروکراسی اداری در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد و توضیح داد: با تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی و به کارگیری ظرفیت‌های استانی باید روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن، تسریع شود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص شهرک‌سازی، پیش‌تر دستورالعملی از سوی وزارت راه و شهرسازی به تمامی استان‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه ابلاغ شده است، گفت: در خصوص شهرک‌سازی، تمامی دست اندرکاران اجرای طرح اقدام ملی مسکن از جمله شرکت عمران شهرهای جدید، اهتمام بیشتری داشته باشند.

اسلامی تصریح کرد: شهرک‌سازی شیوه نامه روشن و واضحی دارد که در این خصوص ضروری است گام‌های جدی‌تری برداشته شود. شهرهای جدید مکلف به اجرای این دستورالعمل بوده و انتظار می‌رود تا اجرای آن با اهتمام ویژه پیگیری شود.

ورود بنیادهای مستضعفان و مسکن به حوزه شهرک سازی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تقاضاهایی از سوی بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص شهرک‌سازی به شرکت عمران شهرهای جدید و پیشنهادات مطروحه از سوی شرکت عمران شهرهای جدید مشتمل بر ایجاد ۳۷ شهرک صنعتی مسکونی با قابلیت ایجاد ۲۴۵ هزار واحد مسکونی، گفت: شهرک سازی توسط شرکت عمران شهرهای جدید باید به جدیت پیگیری و دنبال شود.

وی روش تأمین مالی و ایجاد سازوکارهای مناسب را از دیگر اقدامات موفق در اجرای طرح اقدام ملی مسکن برشمرد و گفت: بانک مسکن در خصوص تأمین مالی اجرای طرح اقدام ملی مسکن، اهتمام داشته باشد تا روند اجرای طرح تسریع شود.

اسلامی ادامه داد: در دولت در تلاش هستیم تا قیمت تمام شده واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی را از طریق تأمین مصالح، مهار کنیم.

وی یادآور شد: تأمین مالی از سوی بانک و ایجاد سازوکارهای مناسب جهت تزریق به موقع منابع مالی به پروژه‌های این طرح منجر به کاهش قمیت تمام‌شده واحدهای مسکونی واگذارشده به متقاضیان خواهد شد.

وظیفه شهرک سازی به شرکت عمران شهرهای جدید محول شد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات