افتتاح 22 هزار میلیارد تومان طرح مسکنی در 31 استان کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دومین مرحله از افتتاح طرح مسکن ملی و بخشی از پروژه‌های مسکن مهر به ارزش بیش از 22 هزار میلیارد تومان فردا با حضور رییس‌جمهوری در 31 استان برگزار می‌شود.

زمان مطالعه 3 دقیقه

افتتاح 22 هزار میلیارد تومان طرح مسکنی در 31 استان کشور

«محمود محمودزاده» امروز (یکشنبه) درباره هشتادمین برنامه افتتاح جهش تولید که به افتتاح طرح‌های مسکنی وزارت راه در سراسر کشور مربوط می‌شود، اظهار داشت: فردا و با حضور رییس‌جمهوری 51 هزار و 230 واحد مسکونی در 280 شهر و 31 استان به بهره برداری می‌رسد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: از این رقم 28 هزار و 518 واحد مربوط به طرح مسکن ملی و 22 هزار و 712 واحد مسکونی مربوط به مسکن مهر است.

به گفته محمودزاده تاکنون و در مجموع دو مرحله افتتاحیه مسکن ملی، بیش از 40 هزار واحد مسکن ملی به بهره‌برداری رسیده و تحویل متقاضیان داده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مرحله نخست مسکن ملی، بیش از 11 هزار واحد و در این مرحله بیش از 28 هزار واحد مسکن ملی افتتاح می‌شود که در مجموع به رقم افتتاح بالای 40 هزار واحد مسکن ملی در دولت تدبیر و امید می رسیم.

محمودزاده توضیح داد: از 22 هزار واحد مسکن مهری که فردا افتتاح می‌شود، 61 پروژه مربوط به تاسیسات، خدمات تفریحی، مساجد سرای محله، درمانگاه و مدرسه است که به طور کلی در هر دو بخش مسکن ملی و مسکن مهر افتتاح خواهد شد.

به گفته محمودزاده افتتاح مسکن ملی نیز به سه بخش افتتاح پروژه‌های مربوط به بافت فرسوده، مشارکتی و سرمایه‌گذاری گروهی تقسیم می‌شود که افتتاح طرح‌های بافت فرسوده در محله تختی تهران با تعداد 11 هزار و 633 ‌واحد است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خبر داد که این آخرین مرحله از افتتاح مسکن ملی و مهر در دولت تدبیر و امید است و افزود: با گذشت یکسال و نیم از شروع ساخت مسکن ملی روند خوبی برای ساخت مسکن آغاز شده است که امیدواریم نهضت خانه‌سازی در دوران آینده هم ادامه داشته و به سرعت باقی پروژه‌های مسکن ملی تحویل داده شود.

محمودزاده خبرداد: شهرهای پرند پردیس هشتگرد صدرا سهند و گلبهار از جمله شهرهایی هستند که فردا طرح‌های مسکن ملی و مهر در آنها افتتاح خواهد شد.

وی ارزش سرمایه‌گذاری پروژه های فردا را 22 هزار و 694 میلیارد تومان بدون محاسبه ارزش زمین اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، شهریور سال 98 طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس‌جمهوری کلنگ‌زنی شد. برای این پروژه 400 هزار واحد تعریف شد که در دور نخست نام‌نویسی یک میلیون و 600 هزار نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که 460 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

نخستین واحدها به تعداد 11 هزار و 560 واحد در روز یکم آبان‌ماه 99 به دستور رییس‌جمهوری افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و 100 میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود 18 درصد ساخته می‌شود که به‌تازگی این رقم به 150 میلیون تومان افزایش یافته است.

آورده متقاضیان در مرحله نخست حدود 40 میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه‌های تابستان 99 به متری 2.7 میلیون تومان می رسد.

ثبت نام مرحله اول و دوم به پایان رسیده است و اکنون 160 هزار نفر در فهرست ذخیره طرح مسکن ملی هستند که با عدم واریز آورده اولیه از سوی بسیاری از متقاضیان در مهلت مقرر امکان جایگزینی فهرست ذخیره وجود خواهد داشت.

افتتاح 22 هزار میلیارد تومان طرح مسکنی در 31 استان کشور

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات