رئیس نظام مهندسی ساختمان: مدیریت نتیجه گرا را در این سازمان حاکم کردیم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: طی سال‌های اخیر، مدیریت نتیجه گرا را که مبنای آن مطالعه است در این سازمان حاکم کردیم.

زمان مطالعه 3 دقیقه

رئیس نظام مهندسی ساختمان: مدیریت نتیجه گرا را در این سازمان حاکم کردیم

احمد خرم، سه‌شنبه در دیدار با استاندار فارس در شیراز افزود: در سازمان نظام مهندسی در گذشته مدیریت وظیفه‌ای حاکم بود، مدیریتی که رفع تکلیفی است در حالی که در دنیا طی پنج دهه گذشته مدیریت نتیجه گرا حاکم است.

وی ادامه داد: مدیریت نتیجه گرا هر کاری را که بخواهد انجام دهد برای ان طرح و پروژه تعریف می‌کند و با مشاور قرارداد می‌بندد و انتهای قضیه را مشاور می‌گوید که با این چند گزینه به این نقاط می‌رسیم.

او اظهار داشت: الان 15 طرح کلان و 110 پروژه در کشور داریم که در حال انجام است.

خرم تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها بیمه تامین اجتماعی مهندسان بود که چهار هفته پیش مجلس با یک دقت نظر و با هماهنگی با تامین اجتماعی تصویب کرد.

وی گفت: در لایحه که برای تنظیم به سازمان داده شد آوریم که بیمه تامین اجتماعی مشمول کارگرانی که گواهینامه طی دوره آموزش مهارتی را از سازمان آموزش فنی و حرفه ای دریافت کرده باشند و کسانی که از وزارت راه و شهرسازی پروانه اشتغال دارند می‌شود که این به تصویب رسید.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: با این مصوبه، 100 هزار مهندسی که در کارگاه‌ها بیمه خویش فرما داشتند الان بیمه تامین اجتماعی هفت درصدی دارند که با این اتفاق امسال یک هزار میلیارد تومان به نفع مهندسان شد.

خرم افزود: در مقابل یک کمک هم به تامین اجتماعی کردیم و گفتیم که لیست بیمه هر کارگاه را ناظر سازمان نظام مهندسی ساختمان تایید و امضاء می کند و این مسئولیت را به عهده می‌گیرد.

وی، یکی دیگر از اقدامات انجام شده از سوی این سازمان را مبحث 22 دانست و افزود: مبحث 22 یک مبحث بسیار تعیین کننده و اشتغالزا است و بیش از همه مباحث اشتغال ایجاد می‌کند.

او گفت: از ابتدای تیرماه جاری، پایلوت این مبحث در تهران آغاز شد و از ابتدای مهرماه امسال در هشت استان از جمله استان فارس پایلوت استانی نیز اجرا می‌شود و 2 ماه بعد هم عمومی می‌شود و تا پایان سال 1401 در کل کشور استقرار خواهد یافت.

وی افزود: این مهم تحولی را در بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات ایجاد می‌کند و نظم می‌دهد که استان فارس در خصوص عملیاتی شدن این مبحث فعالیت خوبی داشته است.

خرم ادامه داد: گام بعدی، عملیاتی کردن مبحث 19 است که تاکنون نه در اجرا به طور کامل انجام ‌شدخ و نه بازرسی مصرف انرژی داریم و به دنبال این هستیم که از نیمه دوم امسال بازرسی انرژی هم انجام شود و عدد هشت برابری مصرف انرژی در کشور را نسبت به دنیا به چهار برابر برسانیم که در یک بازه 2 ساله می‌توان این مصرف سنگین خانگی را به نصف رساند.

50 درصد مهندسان کشور فاقد مسکن هستند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تصریح کرد: هم‌اینک افزون بر 50 درصد مهندسان در کشور فاقد مسکن هستند و 60 درصد مهندسان هم یا بیکار هستند و یا در شغل غیر مرتبط مشغول فعالیتند.

خرم افزود: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن و تامین مسکن مهندسان نیز به کمک استاندار فارس نیاز داریم.

رئیس نظام مهندسی ساختمان: مدیریت نتیجه گرا را در این سازمان حاکم کردیم

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات