2 هزار و 389 نفر در خراسان شمالی مشمول مسکن ملی شدند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در طرح مسکن ملی در این استان افزون بر 18 هزار و 753 نفر ثبت نام کردند که صلاحیت 2 هزار و 389 به تایید رسید.

زمان مطالعه 2 دقیقه

2 هزار و 389 نفر در خراسان شمالی مشمول مسکن ملی شدند

قاسم قاسمی: تاکنون یکهزار و 563 نفر سهم آورده خود را به حساب مصوب واریز کردند و به عنوان متقاضی اصلی مسکن ملی نامشان به ثبت رسیده است. وی میزان واریزی این افراد را افزون بر 690 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : ساخت واحدهای مسکونی در سه شهر بجنورد، اسفراین و شیروان آغاز شده است افزود: در پنج مرحله ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی تولید مسکن، 18 هزار و 753 نفر در این استان ثبت نام کردند اما درخواست شمار بسیار زیادی از این تعداد مورد تایید قرار نگرفت.

به گفته وی براساس بررسی بیشترین مشمولان مسکن ملی در این استان با 548 نفر در شهرستان بجنورد و کمترین با پنج مشمول مربوط به شهرستان گرمه در جنوبغربی استان خراسان شمالی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: براساس دستور العمل اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهرهای بالای 100 هزار نفر بر عهده راه و شهرسازی و مابقی بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد که با تحقق این برنامه صرفا بجنورد زیر نظر راه و شهرسازی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال الحاق نظارت راه و شهرسازی استان در طرح ملی در شهرستان های شیروان و اسفراین نیز هستیم.

قاسمی افزود: تاکنون 54 هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن تامین شد و خراسان شمالی نخستین استانی است که مشکل تامین زمین برای ساخت مسکن در آن حل شده است. وی دلیل اقبال سرد از مسکن ملی را تا حدودی ناشی از ایرادهای ناشی از مسکن مهر دانست و خاطرنشان کرد: اجرای مسکن مهر در این استان به دلیل نبود ساختار مناسب به خصوص کمبود پیمانکار و مهندسان ناظر تا حدودی از لحاظ نظارت کیفیتی با مشکل مواجه شد و این معضل تا حدودی استقبال از مسکن ملی را نیز تحت شعاع قرار داد.

قاسمی اظهارداشت: این در حالیست که در طرح اقدام ملی مسکن به دلیل نظارت مستقیم راه و شهرسازی استان ها ، توجه بیشتری به کیفیت ساخت و ساز می شود و معضل مسکن مهر قطعا در این ساخت و ساز تکرار نخواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی در مورد کمبود 35 هزاری مسکن در استان خاطرنشان کرد : طرح مسکن اترک با ساخت 20 هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت که با تحقق این برنامه تا حد زیادی کمبود مسکن جبران می شود و عرضه و تقاضا به تعادل می رسد.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که 44 درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

2 هزار و 389 نفر در خراسان شمالی مشمول مسکن ملی شدند

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات