فرهنگیان کرمانشاه از طرح اقدام ملی مسکن بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: براساس تفاهم‌نامه امضا شده مابین این اداره کل و راه و شهرسازی، فرهنگیان فاقد مسکن که از طرح‌های تسهیلاتی یارانه مسکن استفاده نکرده باشند از طرح اقدام ملی مسکن بهره‌مند می‌شوند.

زمان مطالعه 3 دقیقه

فرهنگیان کرمانشاه از طرح اقدام ملی مسکن بهره‌مند می‌شوند

«مجید یزدانپناه» روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری با اشاره به تاثیر مثبت خانه‌دار شدن فرهنگیان در روند فعالیت آنان، افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده تا کنون 22 میلیارد تومان تسهیلات بانک ملی برای استفاده فرهنگیان استان کرمانشاه در طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: فضاهای بدون استفاده آموزش و پرورش در سطح استان که می توان از آنها به منظور خانه دار کردن فرهنگیان استفاده کرد شناسایی شده که در قالب طرح اقدام ملی مسکن در اختیار راه و شهرسازی قرار می گیرد.

یزدانپناه اظهار داشت: تاکنون به منظور استفاده از این طرح 6 هزار و 997 نفر در کرمانشاه نام نویسی کرده اند که از این تعداد هزار و 776 نفر برای استفاده از طرح تایید شده اند.

کمبود زمین برای مسکن فرهنگیان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز در این نشست به مشکل کمبود زمین برای ساخت مسکن فرهنگیان اشاره کرد و اظهار داشت: در مرکز استان مشکلی برای تامین زمین برای مسکن فرهنگیان نداریم اما در دیگر شهرستان ها با مشکل روبه رو هستیم.

«مسعود شریفی» با اشاره به الحاق 340 هکتار از زمین های منابع طبیعی به شهر کرمانشاه گفت: 800 نفر از فرهنگیان متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در شهر کرمانشاه ساکن هستند که زمین مناسب برای خانه آنها تامین می شود.

وی افزود: 80 نفر دیگر نیز در شهرستان صحنه هستند که آنان را برای استفاده از طرح اقدام ملی مسکن به بنیاد مسکن معرفی کردیم.

10هزار و 500 نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن در استان هستند

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه پیش از این از اختصاص زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: برای اسکان هفت هزار و 500 نفر از ثبت‌نام کنندگان این طرح بیش از 80 هکتار زمین خالص مسکونی در سراسر استان تعریف شده است.

شریفی افزود: ثبت نام طرح در سه مرحله از ماه‌های آذر، بهمن و اسفند سال 98 انجام شد که در آن 40 هزار و 800 نفر اعلام آمادگی کردند.

او گفت: پس از بررسی‌های لازم از این تعداد 10هزار و 500 نفر به عنوان واجد شرایط نهایی معرفی شدند که 6 هزار و 670 نفر در شهر کرمانشاه و باقی در سایر شهرستان ها سکونت دارند.

شریفی توضیح داد: تعداد پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمانشاه در مجموع 19 پروژه است که عملیات اجرایی 9 پروژه آغاز شده و باقی پروژه ها در مرحله طراحی بوده که بزودی وارد فاز اجرایی خواهند شد.

وی توضیح داد: در استان کرمانشاه این طرح در شهرهای کرمانشاه، اسلام آبادغرب، پاوه، تازه آباد، جوانرود، روانسر، سنقر، صحنه، قصرشیرین، کنگاور و گیلانغرب اجرا می شود و سهمیه‌ای برای سایر شهرها در نظر گرفته نشده است.

او تصریح کرد: در طرح اقدام ملی مسکن، پروژه های تولید مسکن در قالب مشارکتی، واگذاری اراضی به متقاضیان، تکمیل واحدهای نیمه تمام و استفاده از تسهیلات بانکی و توجه به بافت های ناکارآمد از طریق بسته های حمایتی مدنظر است.

استاندار دستور رسیدگی داد

استاندار کرمانشاه نیز در این نشست از طرح خانه دار کردن فرهنگیان استقبال کرد و اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی بررسی های لازم را انجام دهد تا از ظرفیت های موجود برای تامین مسکن فرهنگیان بهره بگیریم.

«هوشنگ بازوند» افزود: با توجه به اینکه امکان افزایش تقاضای فرهنگیان استان برای استفاده از طرح وجود دارد، باید پیش بینی های لازم برای پاسخگویی به نیاز آنها انجام شود.

وی تصریح کرد: تمام مدیران مربوطه باید تلاش خود را به کارگیرند تا تکلیف زمین مورد نیاز فرهنگیان کرمانشاه تا پایان امر دولت تعیین و تکلیف شود.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 330 هزار دانش آموز و 26هزار فرهنگی دارد.

فرهنگیان کرمانشاه از طرح اقدام ملی مسکن بهره‌مند می‌شوند

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات