مکانیزم حق کمیسیون مشاوران املاک اصلاح شود / تلاش برخی بنگاه‌ های مسکن برای تدوام گرانی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه حق کمیسیون مشاوران املاک بر اساس درصدی از نرخ معاملات محاسبه می‌شود، برخی بنگاه‌ها برای افزایش کاذب قیمت مسکن تلاش می‌کنند.

زمان مطالعه 1 دقیقه

مکانیزم حق کمیسیون مشاوران املاک اصلاح شود / تلاش برخی بنگاه‌ های مسکن برای تدوام گرانی

اقبال شاکری ضمن تاکید بر لزوم افزایش نظارت بر فعالیت بنگاه های معاملات ملکی، گفت: بسیاری از بنگاه های معاملات ملکی با انجام معاملات صوری و درج اگهی با قیمت بالاتر از عرف منطقه به دور از نظارت دستگاه های متولی، اقدام به افزایش حباب گونه و غیر واقعی مسکن می کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: در حال حاضر بنگاه های معاملات ملکی جز اصناف هستند اما باید وزارت راه و شهرسازی نیز بر عملکردشان نظارت کند.

شاکری در ادامه با بیان اینکه مشاوران املاک باید در قبال ارائه اطلاعات به خریداران و مشاوره خود پاسخگو باشند، اظهار کرد: برای جلوگیری از انجام معاملات صوری در بنگاه های معاملات ملکی حتما باید رابطه بین ملک و مالک با احراز هویت شده و کد رهگیری داده شود، از طرفی تمامی اطلاعات مسکن باید توسط بنگاه های معاملات ملکی صحت سنجی شده و مشاوران املاک در این خصوص مسئولین پذیر باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: عدم توجه به این موضوع و سوء استفاده برخی مشاوران املاک از سهل انگاری خریداران هنگام نوشتن مبایعه نامه موجب تشکیل تعداد زیادی پرونده در قوه قضاییه شده است.

شاکری اظهار کرد: در حال حاضر مشاوران املاک تنها با نوشتن قرارداد خرید و فروش و یا اجاره مبالغ چند ده میلیونی از طرفین معامله اخذ می کنند. از این رو باید در خصوص حق کمیسیون مشاوران املاک تجدید نظر صورت گرفته و تغییرات در آن ایجاد شود و همانند نماشگاه های خودرو، حق کمیسیون مبلغ ثابتی برای هر معامله باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در حال حاضر حق کمیسیون مشاوران املاک بر اساس درصدی از قیمت خانه بوده لذا نسبت به افزایش قیمت مسکن تلاش کرده و این موضوع موجب افزایش کاذب قیمت خانه ها می شود.

مکانیزم حق کمیسیون مشاوران املاک اصلاح شود / تلاش برخی بنگاه‌ های مسکن برای تدوام گرانی

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات