چهار هزار واحد مسکن در استان اردبیل بهره‌برداری شد

چهار هزار واحد مسکن محرومین، احداثی و تعمیری استان اردبیل روز پنجشنبه طی آیینی با حضور علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به طور همزمان به بهره‌برداری رسید.

زمان مطالعه 2 دقیقه

چهار هزار واحد مسکن در استان اردبیل بهره‌برداری شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: امروز یک هزار و 800 واحد مسکن محرومان که عملیات احداث آنها از سال گذشته آغاز شده بود، افتتاح شده و به بهره‌برداران تحویل شد.

فرهاد سبحانی با اشاره به آغاز عملیات احداث سه هزار واحد مسکن محرومان در استان اردبیل از سال گذشته در قالب تفاهم‌نامه مشترک با استانداری و سازمان برنامه و بودجه افزود: امروز یک‌هزار و 800 واحد از این مسکن افتتاح شد و تا چهار ماه آینده، مابقی تعهد سه هزار واحدی استان نیز تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: برای احداث این واحدها که اغلب در مناطق روستایی و شهرهای کوچک استان احداث شده، به هر کدام از متقاضیان 300 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و 500 میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین از افتتاح 2 هزار و 200 واحد مسکن احداثی و تعمیری از محل اعتبارات ستاد حوادث غیرمترقبه همزمان با این آیین در سطح استان خبر داد.

وی اضافه کرد: یک هزار و 800 مورد از این واحدهای مسکونی تعمیری بوده که با پرداخت 150 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض تعمیر و بازسازی اساسی شده است.

سبحانی همچنین از اختصاص 500 میلیون ریال وام بلاعوض در مناطق شهری و 400 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض در مناطق روستایی برای احداث 400 واحد از این واحدهای احداثی آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه در استان اردبیل خبر داد و گفت: این واحدها نیز امروز افتتاح شده و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، امروز همزمان با سفر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 61 هزارمین واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده مسکن روستایی استان اردبیل در روستای نوجه‌ده نمین به بهره‌برداری رسید.

استان اردبیل حدود 100 هزار واحد مسکونی روستایی دارد که تاکنون 61 درصد از این واحدها که اغلب مسکن کم‌دوام و بی‌دوام محسوب می‌شود، مقاوم‌سازی شده است.

بنیاد مسکن بر اساس برنامه زمان‌بندی شده هر سال بیش از چهار هزار واحد مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام در مناطق روستایی استان اردبیل را مقاوم‌سازی می‌کند و تا 10 سال آینده تمامی واحدهای مسکونی روستایی در استان مقاوم‌سازی خواهد شد.

چهار هزار واحد مسکن در استان اردبیل بهره‌برداری شد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات