2 هزار و 800 واحد مسکن محرومان در گلستان واگذار شد

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به آغاز ساخت 100 هزار واحد مسکن محرومان در کشور از سال 98 و سهم سه هزار واحدی گلستان از این تعداد مسکن گفت که تاکنون 2 هزار و 800 واحد مسکن محرومان در این استان به ذی‌نفعان واگذار شده و بقیه نیز تا 2 ماه آینده واگذار می‌شود.

زمان مطالعه 2 دقیقه

2 هزار و 800 واحد مسکن محرومان در گلستان واگذار شد

حجت الاسلام حسین روحانی نژاد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روستای زلزله زده قورچای شهرستان رامیان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ساز و کار اجرایی ساخت 100 هزار مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن به طور جدی از سال 99 شروع شده و پیشرفت‌های خوبی در این حوزه حاصل گردید.

وی افزود: بنیاد مسکن پس از بررسی مناطق روستایی و شهرهای زیر 25 هار نفر جمعیت کشور و شناسایی افراد محروم نیازمند سرپناه و خانواده‌های دارای معلول فاقد مسکن، به آنان کمک می‌کند تا صاحبخانه شوند.

روحانی نژاد، مهمترین ماموریت بنیاد مسکن را ساخت خانه برای محرومان دانست و اضافه کرد: علاوه بر این، کمک به مقاوم سازی خانه‌های مناطق روستاهای شهرهای زیر 25 هزار سراسر کشور از دیگر وظایف این نهاد است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن همچنین ساخت خانه‌های آسییب دیده از بلایای طبیعی در کشور را از دیگر مسوولیت‌های این نهاد اعلام کرد و افزود: از مجموع 80 واحد مسکونی روستای قورچای رامیان که براثر زمین‌لرزه 5.1 ریشتری 17 شهرویر سال 99 به طور 100 درصدی خسارت دیدند، تاکنون 65 واحد آن احداث و تحویل شد و بقیه منازل نیز تا یک ماه آینده تحویل می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان نیز در این بازدید یادآور شد که 211 واحد مسکونی بر اثر زلزله شهریور سال گذشته در شهرستان رامیان تخریب شد که تاکنون عملیات ساخت 150 واحد با رسیدن به مرحله نازک‌کاری پایان یافته است.

سیدمحمد حسینی با اشاره به اینکه بیشترین واحدهای خسارت دیده از زمین‌لرزه پارسال رامیان با 91 واحد در روستای ویرو و 80 واحد در روستای قورچای واقع است، افزود: عملیات ساخت واحدهای مسکونی روستای قورچای بالای 90 درصد و روستای ویرو بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری دولت و دستگاه‌های مرتبط کار بازسازی واحدهای تخریبی براثر زلزله شهرستان رامیان تا سه ماه آینده پایان یابد.

همچنین باحضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن، پروژه چهار واحدی انجمن خیرین مسکن ساز گلستان برای خانواده‌های دارای حداقل 2 عضو معلول شهری در رامیان به بهره‌برداری رسید.

محمدباقر عسکری مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز گلستان در گفت و گو با ایرنا، هزینه ساخت این واحدها را هشت میلیارد ریال شامل کمک‌های بلاعوض، پرداخت وام و کمک خیران اعلام کرد و گفت: این واحدی 85 متری در 2 طبقه ساخته شد.

17 شهریور پارسال زمین لرزه به بزرگی 5.1 ریشتر رامیان را لرزاند و در اثر آن برخی مناطق از جمله روستاهای کوهستانی این شهرستان دچار خسارت شدند.

شرکت در مراسم شروع عملیات اجرایی 26 واحدی مسکن اقشار کم درآمد در علی آباد کتول، افتتاح واحد مسکونی خانواده 2 معلول روستای عطاآباد آق قلا و بازدید از سایت 60 واحدی مسکن روستای وحدت این شهرستان از دیگر برنامه‌های امروز نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان گلستان است.

شهرستان رامیان با افزون بر 80 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

2 هزار و 800 واحد مسکن محرومان در گلستان واگذار شد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات