گرمای دیروز خوزستان، عددی جدید در مصرف برق ثبت کرد

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با بیان اینکه در 48 ساعت گذشته سه شهر خوزستان از نظر دمایی رکورد جهانی زدند، گفت: در روزهایی که سه شهر گرم دنیا در خوزستان بودند، بدون خاموشی وضعیت شبکه را مدیریت کردیم.

زمان مطالعه 2 دقیقه

گرمای دیروز خوزستان، عددی جدید در مصرف برق ثبت کرد

کیومرث زمانی اظهار کرد: شبکه برق خوزستان روز گذشته با وجود اینکه یک روز تعطیل بود؛ به دلیل بالا بودن دمای هوا، عدد جدیدی در مصرف برق در سال جاری ثبت کرد.

وی افزود: روز گذشته (16 خردادماه) به دلیل تعطیلی ادارات 300 مگاوات در مدار قرار نداشت و 700 مگاوات از بخش صنعت نیز از مدار خارج شده بود اما علی‌رغم این کاهش یک هزار مگاواتی، 7 هزار و 848 مگاوات برق روز گذشته در خوزستان مصرف شد.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور ادامه داد: اگر یک هزار مگاوات برق محدود شده را به میزان برق مصرفی در خوزستان اضافه کنیم، روز گذشته باید با مصرف 8 هزار و 848 مگاواتی برق در خوزستان مواجه می‌شدیم.

زمانی گفت: در 48 ساعت گذشته سه شهر خوزستان از نظر دمایی رکورد جهانی زدند. در این 48 ساعت، امیدیه با دمای 51 درجه گرمترین شهر جهان بود، آبادان پنجمین شهر گرم جهان و اهواز نیز سیزدهمین شهر گرم دنیا بود و این شرایط دمایی، باعث بالا رفتن مصرف برق در خوزستان شد.

وی افزود: خوشبختانه این شرایط دمایی در روزهای تعطیل رخ داد که 300 مگاوات بار مصرف اداری وجود نداشت و برای بار صنعت نیز محدودیت‌هایی ایجاد شده بود.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: البته با هماهنگی‌های انجام‌شده با اداره‌کل هواشناسی خوزستان و استانداری، از چهارشنبه هفته گذشته پیش‌بینی‌های دمایی انجام شده بود و تعطیلی ادارات نیز در آن روز لحاظ شد.

وی تصریح کرد: این تعطیلی‌ها از روز چهارشنبه تا یکشنبه، باعث شد از بحران سنگین مصرف برق بدون خاموشی عبور کنیم.

زمانی گفت: بنابراین در روزهایی که سه شهر گرم دنیا در خوزستان بودند، بدون خاموشی وضعیت شبکه را مدیریت کردیم.

وی افزود: به جز حوادثی که در طول این هفته در شبکه وجود داشت که باعث خاموشی‌های ناخواسته شد، خوشبختانه هیچ خاموشی برنامه‌ریزی‌شده‌ای در خوزستان نداشتیم و توانستیم باری که نیاز مصرف 8 هزار و 848 مگاوات بود را با مصرف 7 هزار و 848 مگاوات در دمای 51 درجه و بدون خاموشی مدیریت کنیم.

گرمای دیروز خوزستان، عددی جدید در مصرف برق ثبت کرد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات