معاون وزیر راه: از برنامه مکلف نوسازی بافت فرسوده عقب‌تر هستیم

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که از برنامه نوسازی بافت فرسوده عقب هستیم،‌گفت:‌طی 10 سال اخیر 40 درصد بافت فرسوده شهری تهران نوسازی شد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

معاون وزیر راه: از برنامه مکلف نوسازی بافت فرسوده عقب‌تر هستیم

مهدی عبوری با یادآوری این‌که تا پیش از مصوبه اخیر الحاقی به محدوده ناکارآمد شهر تهران، از مجموع 65 هزار هکتار، 3 هزار و 200 هکتار یعنی 5 درصد از مساحت شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌داد، اظهار کرد: در این 5 درصد 321 هزار واحد مسکونی با جمعیت یک میلیون و 150 هزار نفر زندگی می‌کردند.

وی ادامه داد: شرکت بازآفرینی شهری ایران بر اساس قانون مکلف است با همکاری دستگاه‌های دیگر از جمله وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی سالانه 10 درصد از این بافت‌ها را نوسازی کند.

وی اضافه کرد: طی 10 سال اخیر (از سال 90 تا 1400) 40 درصد از این بافت‌ها نوسازی شده که اتفاق مهمی است. تهران بیشترین میزان نوسازی در کشور را به خود اختصاص داده که این امر جای تقدیر دارد. هر چند از برنامه مکلف عقب‌تر هستیم اما با توجه به تخصیص منابع و مشکلات پیش رو می‌توان گفت کار به شکل مناسب انجام شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با یادآوری این که ماده 16 قانون نوسازی و حمایت از تولید و عرضه مسکن که در سال 88 به تصویب رسید، بر حمایت از تولید مسکن تاکید دارد، عنوان کرد: بر این اساس 50 درصد از هزینه‌های صدور پروانه را دولت تقبل کرده و 50 درصد باقی را نیز شهرداری تهران بر عهده گرفته است و باقی شهرداران نیز تا امروز بخش وسیعی از این امر را به تصویب شورای اسلامی شهرهای خود رسانده‌اند.

عبوری گفت: از 2500 میلیارد تومانی که طی این سال‌ها به عنوان تخفیف صدور پروانه به بافت‌های فرسوده تعلق گرفته است، 1200 میلیارد تومان آن مربوط به تهران است که رقم قابل توجهی است. دولت نیز تا پایان سال 1397 تمام این تخفیفات را تسویه کرده و فقط هزینه‌های مربوط به سال‌های 98 و 99 باقی مانده است که اخیرا توسط شهرداری‌ها در سامانه بدهی‌های سالانه دولت ثبت شده و شرکت بازآفرینی شهری ایران با پیگیری سازمان برنامه و بودجه در حال تامین و تخصیص به سایر شهرداری‌هاست.

معاون وزیر راه: از برنامه مکلف نوسازی بافت فرسوده عقب‌تر هستیم

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات