ساخت یکهزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد مازندران آغاز شد

ساخت یکهزار واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره ) مازندران طی آیینی امروز دوشنبه همزمان سالروز فتح خرمشهر با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعین کشور آغاز شد.

زمان مطالعه 3 دقیقه

ساخت یکهزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد مازندران آغاز شد

کلنگ ساخت نخستین واحد مسکونی از این تعداد توسط پدر شهید محمد معافی از شهدای عملیات بیت المقدس لشکر 25 کربلا مازندران در روستای " لالیم" شهرستان میاندرود به زمین زده شد.

بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و رییس سازمان بسیج مستضعفین ساخت 50 هزار واحد مسکونی برای خانواده های فاقد مسکن تحت پوشش کمیته امداد در کشور شروع شد که سهمیه استان مازندران یک هزار واحد است. طبق تفاهم نامه ، بنیاد مستضعفان علاوه بر اختصاص 500 میلیارد تومان کمک مالی ، برای هر واحد 10 تن و در مجموع 500 هزار تن سیمان با سرمایه 200 میلیارد تومان تامین می کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در این مراسم گفت : از آن جایی که بیشترین هزینه ساخت واحدهای مسکونی بابت کارگری و دستمزد استادکاران است ، با مدیریت اجرایی سپاه و بسیج سازندگی ،گروه های مختلف جهادی بسیج در تمامی مراحل ساخت به صورت رایگان حضور دارند و طبق برنامه ریزی واحدهای مسکونی در بازه زمانی کمتر از 2 سال تحویل خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره ) می شود.

سردار غلامرضا سلیمانی با بیان این که بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران از برجسته ترین نهاد های استان های کشور است و طرح های مختلفی را با گروه های جهادی بسیج در مناطق محروم کشور عملیاتی کرده است، افزود : طبق برنامه امسال 50 هزار واحد مسکونی برای افراد مددجوی تحت پوشش کمیته امداد ساخته می شود.

وی توضیح این نکته که ساخت خانه برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد با دستور مقام معظم رهبری برای حمایت و پشتیبانی از خانواده های محروم فاقد مسکن اجرایی شده است، ادامه داد: برنامه اصلی این سازمان ساخت 200 هزار واحد مسکونی است که ساخت 24 هزار واحد مسکونی در حاشیه شهرهای کشور نیز شروع شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان این که ساخت چهار هزار واحد های مسکونی در حاشیه شهر چهار محال بختیاری شروع شده است، گفت: بسیج سازندگی مازندران ساخت 250 واحد مسکونی در این شهر را متقبل شده است.

سردار سلیمانی به سالروز فتح خرمشهر و نقش محوری لشکر 25کربلا مازندران در این زمینه اشاره کرد و گفت: اگر موفقیت و پیروزی عملیات بیت المقدس در آزادی خرمشهر تبدیل به یک مثال جهانی شده است، نتیجه ایستادگی و رشادت فرزدان این خطه شمال بوده است.

وی با تاکید بر این که نسل جوان امروز باید به رشادت های پدران و مادران گذشته خود افتخار کنند و همواره باید در گرامیداشت های این روزها ، اطلاع رسانی و تجلیل های دقیق و واقعی ارایه شود ، افزود : مازندران همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی در عرصه نقش محوری داشته است.

حدود 270 هزار نفر از مردم استان مازندران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قرار دارند که از این تعداد 130 هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در سفر 2 روزه خود به مازندران که از صبح دیروز وارد استان شد ابتدا در مراسم افتتاح طرح ملی جبهه خرمشهرها در مصلی بابلسر سخنرانی کرد و سپس مرکز چند رسانه ای آفرینش های مازندران در ساری را کلنگ زد.

وی امروز پس از سخنرانی در نشست هم اندیشی با اقشار تخصصی بسیج مازندران ، در مراسم آغاز ساخت یکهزار واحد مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره ) مازندران شرکت کرد.

ساخت یکهزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد مازندران آغاز شد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات