اخبار پر مخاطب
اخبار با بیشترین بازدید در هفته گذشته

مرحله اول طرح بازآفرینی شهری همت‌ آباد اصفهان افتتاح شد

مرحله نخست طرح بازآفرینی شهری محله همت‌آباد در کلانشهر اصفهان روز پنجشنبه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

مرحله اول طرح بازآفرینی شهری همت‌ آباد اصفهان افتتاح شد

طرح همت‌آباد یکی از مهمترین طرح‌های بازآفرینی در کلانشهر اصفهان و مدل و برنامه‌ای از بازآفرینی در وسعت بزرگ است که با حمایت مردم در حال اجراست و امروز پنجشنبه نخستین بلوک بازسازی منازل آن با ظرفیت 24 واحد با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

حدود 75 هکتار از بافت فرسوده کلانشهر اصفهان مربوط به محله همت آباد است و این منطقه از لحاظ موقعیت شهری، جغرافیایی و اقتصادی نزدیک به مناطق مرغوب اصفهان بشمار می آید بنابراین طرح بازآفرینی این محله علاوه بر ایجاد فضای مناسب برای اسکان شهروندان، دسترسی‌های بهتری به بزرگراه های اطراف و همچنین عبور و مرور ایجاد می‌کند.

استان اصفهان دارای 14 هزار هکتار بافت فرسوده (10 درصد کل بافت‌های فرسوده کشور) می‌ باشد و 40 طرح بازآفرینی شهری در این بافت‌ها در حال اجراست؛ کلانشهر اصفهان با حدود 2 میلیون نفر جمعیت 2 هزار و 304 هکتار بافت فرسوده دارد.

همچنین محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز پنجشنبه همراه با استاندار و جمعی از مسوولان و نمایندگان اصفهان با حضور در گلزار شهدای اصفهان با قرائت فاتحه و نثار شاخه‌ گل بر مزار شهیدان با آرمان‌های شهدای سرافراز تجدید میثاق کرد.

امروز پنجشنبه در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان پنج طرح عمرانی به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی سه طرح دیگر نیز آغاز می‌شود.

افتتاح مرحله نخست مسکن محله همت آباد و مراسم آغاز مرحله دوم این طرح، افتتاح باند دوم مبارکه - بروجن و شروع عملیات روکش بتن غلتکی و افتتاح تقاطع غیر همسطح مسکن مهر نایین، 11 کیلومتر از محور اصفهان به اردستان (چهارخطه) و آزمایشگاه جامع قیر و آسفالت در دانشگاه صنعتی اصفهان از برنامه های یک روزه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان است.

دیگر برنامه های امروز سفر محمد اسلامی به اصفهان، بازدید از طرح‌های عمرانی این استان و آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در قالب پنج هزار و 854 واحد مسکونی و احداث محور نایین - طبس و بزرگراه پیامبر اعظم (ص) است.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و 300 هزار نفر جمعیت در 24 شهرستان دارد.

11 هزار و 500 کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، به عنوان چهارراهی ترانزیتی رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

مرحله اول طرح بازآفرینی شهری همت‌ آباد اصفهان افتتاح شد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات