اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن موجب گسترش حریم شهرها نمی‌ شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح جهش تولید و تامین مسکن موجب گسترش محدوده و حریم شهر‌ها نمی‌شود، گفت: در طرح مذکور پیش بینی شده وزارت راه و شهرسازی از زمین دستگا‌ها برای ساخت واحد های مسکونی با رعایت حریم منابع طبیعی استفاده کند.

زمان مطالعه 3 دقیقه

اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن موجب گسترش حریم شهرها نمی‌ شود

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به طرح ساخت مسکن ارزان قیمت توسط شهرداری ها، گفت: با توجه به کمبود ساخت و ساز در 8 سال اخیر و بهم خوردن تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار ملک، مجلس یازدهم در طرح جهش تولید و تامین مسکن و بند 10 تبصره 18 برنامه بودجه، ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را پیش بینی کرده تا کمبودهای موجود جبران شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: طرح های دیگر برای ساخت مسکن موجب بی نظمی در اجرای قوانین شده و اثر مناسبی در پی نخواهد داشت از این رو معتقدم اگر طرح یا برنامه دیگری مطرح می شود با در چهار چوب طرح جهش و تولید مسکن باشد.

وی ادامه داد: اگر خیرین می خواهند برای محرومان مسکن سازی کنند، بهتر است در راستای طرح جهش تولید و تامین مسکن کمک کرده تا بیش از یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود سپس نسبت به ارائه وام بدون بهره و یا با سود بسیار پایین برای خریداران واحدهای مسکونی که اقشار کم درآمد و آسیب پذیر هستند، اقدام کنند. لذا باید از بررسی طرح های جداگانه در مجلس پرهیز کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خوشبختانه منابع پیش بینی شده در طرح جهش تولید و تامین مسکن، با منابع مالی بودجه 1400 هماهنگ شده که اتفاق بسیار خوبی است. از طرفی در طرح جهش تولید و تامین مسکن تضمینی برای ارائه تسهیلات از سوی بانک ها پیش بینی شده که بر اساس آن بانک هایی که از پرداخت وام استنکاف می کنند، مجازات می شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر ساخت و سازی که در کشور انجام می شود باید ذیل وزارت راه و شهرسازی تعریف شود و نه هم عرض و موازی با آن، چرا که مدیریت یکپاچه به هم ریخته و نا هماهنگی های گسترده ای میان دستگاه ها ایجاد می شود از طرفی برقراری این هماهنگی هزینه و زمان بسیار زیادی خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: ساخت مسکن برای اقشار فاقد خانه، وظیفه دولت و حاکمیت است و باید سالانه نسبت به ساخت تعداد مشخصی واحد های مسکونی اقدام کند اما متاسفانه طی 8 سال گذشته شاهد بی توجهی وزارت راه و شهرسازی به امر تولید مسکن بودیم.

این نماینده مردم در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن موجب گسترش حریم شهر ها می شود گفت: خیر، به هیچ عنوان این چنین نیست چرا که در این طرح حریم منابع طبیعی، چرای دام ‎ها و ... رعایت شده و به هیچ عنوان موجب گسترش شهر ها نمی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : البته وزارت راه و شهرسازی به مقدار کافی زمین برای ساخت و ساز در اختیار خود ندارد از این رو در طرح جهش تولید و تامین مسکن پیش بینی شده تا زمین های دستگاه های دیگر در صورتی که وزارت راه تشخیص دهد مناسب ساخت مسکن است ظرف مدت دو ماه باید به این وزارت خانه تحویل داده ‎شود و در غیر این صورت مسئول مربوطه از قانون استنکاف کرده و با آن برخورد می شود. بنابر این موجب گسترش حریم شهرها نخواهد شد.

اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن موجب گسترش حریم شهرها نمی‌ شود

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات