57 درصد منازل روستایی گنبدکاووس کم‌دوام است

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس گفت که از مجموع 47 هزار و 658 واحد مسکونی مناطق روستایی این شهرستان، 27 هزار و 66 واحد معادل 57 درصد کم دوام است که در زمان بروز حوادث احتمالی تهدید جدی برای سلامت افراد به‌شمار می‌رود.

زمان مطالعه 2 دقیقه

57 درصد منازل روستایی گنبدکاووس کم‌دوام است

مرتضی صابری روز سه‌شنبه در نشست خبری به‌مناسب سالروز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارداشت: بخش قابل توجهی از واحدهای مسکونی کم دوام مناطق روستایی گنبدکاووس در نواحی شمالی و بخش داشلی برون شهرستان واقع‌ است که مالکان آن ها به دلایل بضاعت کم و همچنین جایز ندانستن دریافت تسهیلات از سوی بزرگان اهل سنت، از وام طرح ویژه مقاوم سازی این نهاد استفاده نمی‌کنند.

وی با یادآوری اینکه بنیاد مسکن گنبدکاووس از سال 84 تاکنون در قالب طرح ویژه مقام سازی مسکن روستایی با پرداخت تسهیلات شرایط مقاوم سازی 11 هزار و 659 واحد را فراهم کرده افزود: سهمیه سال گذشته این شهرستان برای مقاوم سازی مسکن روستایی 780 واحد با 390 میلیارد ریال تسهیلات بود.

صابری سهمیه امسال گنبدکاووس در طرح مقاوم سازی مسکن روستایی را هزار و 600 واحد اعلام کرد و از مردم مناطق روستایی این شهرستان خواست برای مقاوم سازی مسکن خود با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت پیش بینی شده 500 میلیون ریال برای هر واحد، اقدام نمایند.

مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس با اشاره به وجود 161 روستای بالای 20 خانوار دارای کد شناسایی در این شهرستان از تهیه طرح هادی برای همه این روستاها خبر داد و گفت: تاکنون این طرح در 92 روستا اجرا شده و گنبدکاووس در این بخش رتبه 12 استان گلستان را دارد.

به گفته وی، اکنون افق 10 ساله طرح هادی در 98 روستای گنبدکاووس پایان یافته که با پیگیری‌های انجام شده، بازنگری این طرح در 37 روستا انجام شده و بقیه روستاها در نوبت هستند.

صابری افزود: پارسال از منابع مختلف اعتباری (سیل، ماده 10 حوادث استانی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) در مجموع 90 میلیارد ریال در بخش عمران 38 روستای گنبدکاووس برای انجام 87 هزار مترمربع آسفالت و به‌سازی معابر هزینه شد.

وی، احداث 548 واحد مسکونی ویژه محرومان با اعتبار تسهیلاتی 220 میلیارد ریال و کمک بلاعوض 140 میلیارد ریال، احداث 39 واحد مسکونی ویژه خانوارهای دارای 2 معلول، اجرای نقشه کشی 14 هزار 500 واحد مسکونی در 48 روستای طرح اصلاحات ارضی با همکاری بنیاد علوی برای صدور سند مالکیت، واگذاری افزون بر 207 هزار مترمربع زمین در قالب 780 قطعه در مناطق روستایی به افراد فاقد مسکن و یا آسیب دیده در حوادث غیرمترقبه و آماده ساخت 96 واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس درسال گذشته برشمرد.

گنبدکاووس 370 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 72 کیلومتر مربع وسعت دارد.

57 درصد منازل روستایی گنبدکاووس کم‌دوام است

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات