بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند ساخت طرح ملی مسکن گرگان

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر یک‌روزه به گلستان با حضور در سایت سعدآباد گرگان از روند احداث 140 خانه طرح ملی مسکن این شهرستان دیدن کرد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند ساخت طرح ملی مسکن گرگان

در حال حاضر 220 خانه در طرح اقدام ملی مسکن در گرگان در حال ساخت است که در مرحله فونداسیون قرار دارد.

همچنین 96 خانه در طرح اقدام ملی مسکن در گنبد ساخته می شود.

وزیر راه و شهرسازی در این بازدید با اشاره به وجود برخی پروژه های نیمه تمام مسکن مهر در گرگان اظهارداشت : نیمه کاره ماندن این خانه ها با گذشت حدود 10 سال از شروع ساخت قابل قبول نیست.

محمد اسلامی ادامه داد : برخی اسکلت های ایجاد شده در این پروژه غیر استاندارد است و باید در آن بازنگری شود.

به گزارش ایرنا و به استناد آمار اداره کل راه و شهرسازی گلستان، هزار و 656 واحد مسکن مهر گرگان به سبب اجرانشدن تعهد از سوی پیمانکاران همچنان نیمه کاره است.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان در خصوص دلایل نیمه تمام ماندن این پروژه ها گفت: این واحدهای نیمه تمام به صورت قرارداد سه جانبه با برخی تعاونی‌ها در حال ساخت است و به سبب مشکل مالی این شرکت ها از جمله ناتوانی در تامین آورده، تاکنون تکمیل نشده است.

میرمحمد غراوی اظهار داشت: بر اساس مصوبات شورای عالی مسکن در گلستان، اراضی به صورت کارشناسی قیمت گذاری و به این تعاونی ها واگذار شد تا واحدهای مسکن مهر را به پایان برسانند اما برخی از این تعاونی ها در عمل به تعهد خود کوتاهی کردند.

مدیرکل مسکن و شهرسازی گلستان هم گفت: 12 هزار و 569 نفر از اهالی گلستان در طرح ملی مسکن ثبت نام و تاکنون 689 نفر سهم خود را نزد بانک ها واریز کردند.

حسین محوبی اظهار داشت: 22 هکتار زمین در گرگان و 2.5 هکتار در گنبد برای این طرح اختصاص یافته و تلاش می کنیم مشکل تامین زمین در دیگر شهرهای استان را برطرف کنیم.

وزیر راه و شهرسازی به همراه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و تعدادی از وزرا و معاونان برای افتتاح چند طرح و شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی صبح امروز شنبه به استان گلستان سفر کرد.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند ساخت طرح ملی مسکن گرگان

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات