اختصاص یکهز ار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای بافت فرسوده آبادان و خرمشهر

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های بافت فرسوده در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اختصاص و به اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ابلاغ شد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

img

به گزارش ایرنا محمدرضا رضایی‌کوچی پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات بافت فرسوده آبادان اظهار داشت:این اعتبار پس از پیگیری مستمر نمایندگان شهرستان آبادان و خرمشهر و در جلساتی که با ستاد بازآفرینی انجام شد برای بازسازی محله‌های آسیب‌پذیر۲ شهرستان یاد شده در نظر گرفته شد.

وی افزود: این مبلغ به استان خوزستان ابلاغ و عملیات اجرایی آن باید توسط شهرداری‌های آبادان و خرمشهر و با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی به زودی آغاز شود.

رضایی گفت: متاسفانه طرح بازنگری جامع بازسازی و نوسازی بافت فرسوده آبادان هنوز آماده نیست و کامل نشده است و امروز حداکثر ۲ هفته به مجریان طرح وقت داده شد تا با هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی شهرستان و محوریت فرماندار طرح را آماده اجرا کنند.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه نشست گفت: یکهزار و ۶۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای بازسازی هفت محله آبادان اختصاص یافته است.

جلیل مختار افزود: هفت محله در قالب طرح بافت فرسوده در آبادان وارد سامانه سازمان بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی شده و سه منطقه نیز برای خرمشهر تعریف شده است.

وی اظهار داشت:این اعتبار شامل اجرای زیرسازی و آسفالت، جدول کاری و اجرای سیستم دفع آبهای سطحی و فضای سبز شهری است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در ادامه این نشست گفت: طرح جدید دفع آبهای سطحی آبادان بر اساس کمک کانالهای محلی که ۴۰درصد هزینه مالی را کاهش و سرعت اجرایی را نیز افزایش می‌دهد و تلفیقی از شبکه روباز و قدیمی است طراحی و تدوین شده است.

رضا رضایی افزود: بر اساس اولویت بندی در یک ماه آینده طرح در یکی از محله‌های هدف اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا شهردار آبادان در ادامه این نشست گفت: برای اجرای بافت فرسوده در شهر آبادان نیاز به سه هزار و ۱۲۰میلیارد ریال اعتبار و برای اجرای طرح‌های دفع آبهای سطحی نیز به ۶میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

محمود رضا شیرازی افزود:هشت محله در ردیف بافت فرسوده قرار دارند که نیاز به اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی است.

وی خواستار لغو بند۹ تبصره۶ قانون عوارض در خصوص آلایندگی شد و اظهار داشت: ۴۵ میلیارد ریال از اعتبارات آلایندگی شهرداری آبادان در سالجاری کسر شده است که با این مقدار اعتبار می‌توان کارهای عمرانی از جمله روکش آسفالت و پارک ساخت.



اختصاص یکهز ار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای بافت فرسوده آبادان و خرمشهر

دیدگاه ها   دیدگاه

هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.