حدود ۶ هزار نفر در چهارمین دوره مسکن ملی استان همدان نام‌نویسی کردند

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: پنج هزار و ۸۵۹ متقاضی از این استان در چهارمین مرحله نام‌نویسی طرح اقدام ملی و تولید مسکن، از طریق مراجعه به سامانه اینترنتی این طرح، ثبت نام کردند.

زمان مطالعه 2 دقیقه

img

داریوش حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مرحله تنها متقاضیان ۹ شهر، مریانج، رزن، قهاوند، کبودراهنگ، فامنین، فیروزان، برزول، دمق و گل‌تپه می توانستند در سامانه سراسری این طرح ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: در این مرحله، از تعداد کل متقاضیان، ۳۵۸ تن در کبودراهنگ، ۱۵۴ تن در قهاوند، ۲۵۷ تن در فیروزان ، چهار هزار و ۱۷۱ تن در مریانج، ۹۹ تن در گل تپه، ۶۲۱ تن در رزن ، ۲۵ تن در کرفس و ۹۹ تن در دمق نام نویسی کردند.

حسینی با اشاره به اینکه در مراحل اول، دوم و سوم نام‌نویسی طرح اقدام ملی تولید مسکن تعداد ۱۸ هزار و ۹۷۵ متقاضی در استان همدان ثبت نام کردند، عنوان کرد: در پایان چهارمین مرحله این طرح، مجموع تعداد متقاضیان مسکن در استان همدان به ۲۴ هزار و ۸۳۴ تن رسید.

وی افزود: بعد از پایان بررسی مدارک متقاضیان بر اساس شرایط استفاده از طرح اقدام ملی تولید مسکن ، متقاضیان نهایی اولویت بندی و انتخاب می شوند.

حسینی یادآور شد: در سه مرحله قبلی، شرایط هفت هزار و ۶۴۱ متقاضی تایید شد، که از این تعداد،۶ هزار و ۵۲ متقاضی وجه اولیه را به حساب راه و شهرسازی واریز کردند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن، بیش از ۹ هزار واحد مسکونی در همدان ساخته و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

حسینی اظهار داشت: متقاضیان باید در مجموع نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان آورده داشته باشند و هر یک از واحدهای مسکونی این طرح بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ ساله با سود ۱۸ درصد واگذار می‌شود.

وی گفت: زمین این واحدها نیز امسال قیمت گذاری می‌شود و پس از گذشت ۲ سال، در اقساط ۳۶ ماهه از متقاضیان دریافت می‌شود.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ همدان با وسعت نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، استان همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

متاهل و سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، توانایی پرداخت اقساط، توانایی تامین هزینه ساخت و نیز فاقد مالکیت مسکونی از سال ۱۳۸۴ به بعد از جمله شرایط مورد نیاز برای متقاضیان دریافت مسکن ملی است.



حدود ۶ هزار نفر در چهارمین دوره مسکن ملی استان همدان نام‌نویسی کردند

دیدگاه ها   دیدگاه

هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.