آماده سازی اراضی بیش از یک میلیون و 590 هزار واحد مسکونی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از آماده سازی حدود 50 هزار هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در نقاط شهری و شهرک ها به استعداد بیش از یک میلیون و 590 هزار واحد مسکونی خبر داد.

زمان مطالعه 1 دقیقه

img

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از آماده سازی حدود 50 هزار هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در نقاط شهری و شهرک ها به استعداد بیش از یک میلیون و 590 هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: شهرک سازی یکی از سیاست های مهم توسعه شهری در دولت سیزدهم بود که می تواند نتایج و آثار مثبتی در تأمین مسکن افراد فاقد مسکن در کشور داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در سه سال گذشته مکان یابی و امکان سنجی 45 شهرک با هماهنگی و همکاری ادارات کل راه و شهرسازی در استان ها آغاز شده است؛ همچنین 21 شهرک مسکونی در شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب شده و مطالعات طرح جامع آنها توسط مشاور آغاز شده است.

وی تصریح کرد: توسعه شهرک سازی با توجه به کمبود زمین و برخی محدودیت های قانونی جهت الحاق اراضی در مجاورت شهرها به ویژه در کلان شهرها و مراکز استان ها، یکی از سیاست های راهبردی وزارت راه و شهرسازی بود که پیگیری های انجام شده در این خصوص به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار شده و از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران نیز به تصویب رسیده است.



آماده سازی اراضی بیش از یک میلیون و 590 هزار واحد مسکونی

دیدگاه ها   دیدگاه

هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.