معاون مسکن و شهرسازی تهران: 5000 واحد مشاور املاک پلمب شد

معاون مسکن و شهرسازی تهران گفت: 5 هزار واحد مشاور املاک غیر قانونی در تهران پلمب شد و متخلفان 900 میلیارد تومان جرایم تعزیراتی پرداخت کردند.

زمان مطالعه 1 دقیقه

img

عبدالرضا غفوری معاون مسکن و شهرسازی تهران در گفت وگو با رادیو اقتصاد گفت: طی بازرسی های به عمل آمده توسط کارگروه شناسایی واحدهای مشاور املاک، قریب بر 28 هزار واحد فعال شناسایی شد که از این تعداد 5 هزار واحد متخلف از چرخه فعالیت خارج شدند.

وی افزود: کارگروه شناسایی مشاوران املاک متشکل از وزارت راه و شهر سازی، نماینده دادستان و تعزیرات حکومتی است که تاکنون بیش از 13 هزار بازدید از واحدهای مذکور انجام داده اند.

عبدالرضا غفوری معاون مسکن و شهرسازی تهران با اشاره برنامه ریزی وزارت راه و شهر سازی برای صدور 245 هزار پروانه ساختمانی در استان تهران گفت: تاکنون بالغ بر 85 هزار واحد پروژه کاری شروع به فعالیت کردند و 44 هزار پروانه نیز برای محلات بافت فرسوده صادر گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده برای کنترل قیمت مسکن و تأمین نیازهای استان تهران مقرر شده است که از سال 1400 به مدت 4 سال 500 هزار واحد مسکونی در استان تهران تولید و ترمیم شود.

وی ادامه داد: مطابق با مصوبه متفکرانه شورای عالی شهر سازی و معماری به منظور جلوگیری از احتکار زمین کلیه پروانه های ساختمان سازی که تغییر کاربری داده اند، در صورت عدم ساخت و ساز در مدت زمان تعیینی باطل خواهد شد و تغییر کاربری نیز به حالت اولیه بازخواهد گشت.



معاون مسکن و شهرسازی تهران: 5000 واحد مشاور املاک پلمب شد

دیدگاه ها   دیدگاه

هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.