کاهش هزینه ساخت و ساز با احداث خانه های پیش ساخته بتنی

گروهی از فناوران یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی راهکاری را برای کاهش هزینه های ساخت و ساز برای مناطق محروم ارائه کردند.

زمان مطالعه 1 دقیقه

img

سجاد دستی مقدس، رئیس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان خانه های پیش ساخته بتنی ویژه مناطق کمتر برخوردار و روستایی را محور تحقیقات این شرکت نام برد و گفت: در نمایشگاه آبادیران طرح ما به عنوان یکی از طرح های برگزیده انتخاب شد و در جریان برگزاری این نمایشگاه و پس از آن، سازمان ها و ارگان های بسیاری برای عقد قرارداد به ما مراجعه کردند.

دستی مقدس افزود: در همین رابطه استانداری اهواز قراردادی به ارزش 5 میلیارد تومان با شرکت ما منعقد کرد که با یک الحاقیه جمعا مبلغ قرارداد به 6 میلیارد تومان می رسد. هم اکنون در حال انعقاد قرارداد دیگری با پالایشگاه ماهشهر به ارزش تقریبی 50 میلیارد تومان هستیم. همچنین قراردادهایی با سازمان میراث فرهنگی شهرکرد و سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان هر کدام به ارزش تقریبی 2 میلیارد تومان منعقد کرده ایم.

وی اضافه کرد: اخیرا هم جلسه ای با بسیج سازندگی و بنیاد مسکن داشتیم و مقرر شد دو مجموعه هزار واحدی مسکن محرومان را احداث کنیم. قرار است این خانه ها در بخش اندیکا از توابع استان خوزستان و هم در منطقه حاشیه نشین تبریز ساخته شوند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، رئیس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان، افزایش کیفیت و قیمت تمام شده پایین را از دستاوردهای این طرح نام برد و یادآور شد: در شیوه های سنتی ساخت و ساز اگر همه منابع مالی تامین باشد، حداقل چهار تا 6 ماه طول می کشد تا یک واحد مسکونی ساخته شود و در این مدت، تورم حداقل به میزان 20 درصد روی هزینه های پروژه تاثیر می گذارد. ما این اثر تورمی را در هزینه های ساخت و ساز کاهش داده ایم؛ زیرا این سازه ها بین سه تا 10 روز نصب و تحویل داده می شوند.



کاهش هزینه ساخت و ساز با احداث خانه های پیش ساخته بتنی

دیدگاه ها   دیدگاه

هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.