تجمیع سرمایه های خُرد برای تامین منابع مالی پروژه های کلان مسکن سازی با ایجاد صندوق مسکن در بورس

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با تشکیل صندوق مسکن در بازار بورس سرمایه های خُرد مردم تجمیع و منابع مالی پروژه های کلان مسکن سازی تامین می شود.

زمان مطالعه 1 دقیقه

img

محسن زنگنه در رابطه با فروش متری خانه در بازار سرمایه گفت: اگر منظور فروش متری خانه در بورس، ایجاد صندوق سرمایه گذاری برای تجمیع پول های خُرد و تامین مالی پروژه های انبوه ساز مسکن است، کار درستی بوده و ما نیاز داریم همانند سایر حوزه ها صندوق مسکن هم داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اما اگر منظور این است که افراد یک متر از خانه در بروس خریداری کرده و بعد همان را بفروشند، حالت سفته بازی پیدا کرده و فضای معمول بازار مسکن را که بورس بازی و دلالی است تشدید کرده و زمینه رشد قیمت مسکن را فراهم می کند.

وی تاکید کرد: افراد با هدف رشد قیمت و کسب سود، سهامی را خریدای می کنند حال اگر سود سهام داران بر رشد قیمت مسکن باشد، در این مسیر تلاش کرده و در نهایت قیمتها نیز افزایش پیدا می کنند. همواره یکی از مشکلات حوزه مسکن این بوده که مردم به چشم کالایی سرمایه ای به آن نگاه کرده و با امید کسب سود، زمین و یا خانه ای را خریداری خالی رها می کنند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دلایل وجود خانه های خالی سرمایه ای بودن مسکن است، گفت: اما با تشکیل صندوق مسکن در بازار بورس مردم در این محل سرمایه گذاری کرده و منابع موجود صرف ساخت خانه و ایجاد ارزش افزوده می شود و هر فرد به تناسب سهم خود از ارزش افزوده ایجاد شده بهره مند شده و از طریق آن می تواند خانه ای را اجاره، رهن و حتی خریداری کنند.



تجمیع سرمایه های خُرد برای تامین منابع مالی پروژه های کلان مسکن سازی با ایجاد صندوق مسکن در بورس

دیدگاه ها   دیدگاه

هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.