پرداخت بیش از 403 هزار وام ودیعه مسکن

از ابتدای طرح ودیعه مسکن تا 22 آذرماه امسال تعداد 403 هزار و 180 فقره تسهیلات ودیعه مسکن در مجموع به مبلغ 116 هزار و 625 میلیارد ریال پرداخت شده است.

زمان مطالعه 2 دقیقه

img

بررسی آمار حاکی از آن است به تفکیک، مبلغ 47 هزار و 514 میلیارد ریال در سال 1399 و مبلغ 69 هزار و 138 میلیارد ریال تا تاریخ 22 آذرماه امسال تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.

در همین راستا مبلغ 24 هزار و 470 میلیارد ریال تسهیلات نیز متقاضی توسط بانک‌های عامل پذیرش شده‌اند و در حال تکمیل مدارک، ارائه ضمانت و دریافت تسهیلات هستند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در 22 خرداد سال 1400 مقرر شده است که به منظور حمایت از مستاجرین، از محل مانده مصرف نشده سهمیه ابلاغی بابت تسهیلات قابل اعطاء به کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا، در سال‌جاری تا سقف 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات به مستاجران واجد شرایط معرفی شده توسط سامانه وزارت راه و شهرسازی پرداخت شود و افراد واجد شرایط از سوی وزارت راه و شهرسازی به گونه‌ای به سیستم بانکی معرفی شوند که تنها در چارچوب سهمیه‌های ابلاغی باشد.

بر اساس استعلام انجام شده از سامانه مربوطه مستقر در وزارت راه و شهرسازی امسال تا تاریخ 22 آذر سال 1400 تعداد 556 هزار و 907 نفر در مجموع 222 هزار و 39 میلیارد ریال در سامانه موردنظر ثبت‌نام و جهت دریافت تسهیلات یادشده به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند. براساس آمار اعلامی متقاضیان معرفی شده به شبکه بانکی تا 22 آذرماه 1400 مبلغ 122 هزار و 39 میلیارد ریال بیشتر از سهمیه ابلاغی بوده و بدیهی است که معرفی متقاضیان بیشتر از سهمیه‌های بانکی منجر به عدم پذیرش متقاضیان از سوی بانک‌های عامل و در صف انتظار ماندن متقاضیان شده و بانک‌های عامل نیز هیچگونه تعهدی نسبت به پذیرش متقاضیان فراتر از سهمیه‌های ابلاغی ندارند.

به گزارش ایرنا، ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از 26 خرداد آغاز شده است و همه مستأجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند اکنون یا منتظر پاسخ استعلام خود هستند با به نظام بانکی معرفی شده‌ و وام اجاره را دریافت کردند.

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران 70 میلیون تومان، سایر کلان‌شهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) 40 میلیون تومان و سایر شهرها 25 میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

متقاضیان همچنین باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

چنانچه متقاضی تا حداکثر 2 هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنان اقدام نکند، درخواست متقاضی رد می‌شود.



پرداخت بیش از 403 هزار وام ودیعه مسکن

دیدگاه ها   دیدگاه

هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.