عملیات ساخت بیش از پنج هزار و 800 واحد مسکن ملی در اصفهان آغاز شد

عملیات اجرایی ساخت پنج هزار و 854 واحد مسکن ملی روز پنجشنبه با دستور وزیر راه و شهرسازی در استان اصفهان آغاز شد.

زمان مطالعه 3 دقیقه

img

محمد اسلامی روز پنجشنبه در سفر به استان اصفهان با حضور در محل اجرای طرح مسکن ملی شهر جدید بهارستان، دستور آغاز عملیات اجرایی پنج هزار و 854 واحد مسکونی در 11 شهر را بطور همزمان صادر کرد.

بدین ترتیب چهار هزار و 500 واحد مسکن ملی استان اصفهان در شهر جدید بهارستان و یکهزار و 354 واحد مسکونی دیگر در 10 شهر تیران، دهاقان، شهرضا، اردستان، انارک، برزک، بادرود، چادگان، سمیرم و علویجه ساخته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: سال 98 معادل 18 شهر جدید در کشور داشتیم که اکنون به 24 شهر رسیده است و تلاش می‌کنیم این شهر فقط خوابگاه نباشند بلکه فضای همراه با نشاط و کسب و کار داشته باشند.

اسلامی با تاکید بر اینکه در مسکن سازی باید جامعه هدف خود را بشناسیم، افزود: از بین افرادی که در سامانه طرح مسکن ملی ثبت نام کردند حدود 510 هزار نفر واجد شرایط تایید شدند و برای آنها برنامه ریزی شد.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت مردم در طرح‌های ساخت و ساز، خاطرنشان کرد: در صدد هستیم که نسبت وام به قیمت تمام شده مسکن را به 55 درصد برسانیم که امید است با لغو شدن تحریم‌های ظالمانه و ریزش در قیمت‌ها، توان مردم نسبت به هزینه‌ها افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت راه‌سازی و آزادراه‌ها نیز گفت: ضرورت دارد برای محورهایی مانند شهر جدید بهارستان بصورت ترافیک شهری برنامه ریزی شود.

امروز 2 طرح میدان بزرگ امام علی (ع) با اعتبار 80 میلیارد ریال و 25 هزار و 800 متر مربع زیر بنا و بوستان دوستی با اعتبار 85 میلیارد ریال در 37 هزار متر مربع زیربنا با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید بهارستان بهره برداری شد.

وزیر راه و شهرسازی امروز در سفر خود به اصفهان از طرح قطار شهری اصفهان - بهارستان بازدید کرد؛ این طرح به طول 14 کیلومتر با تامین ریل ملی از شرکت ذوب آهن به میزان سه هزار تُن در حال اجراست و حدود 87 درصد مسیر تونل آن تکمیل شده است.

بهارستان یکی از شهرهای جدید و برنامه‌ریزی ‌شده اقماری در استان اصفهان و از توابع شهرستان اصفهان با حدود یکصد هزار نفر جمعیت است که در 20 کیلومتری جنوب شرقی کلانشهر اصفهان در ابتدای مسیر جادهٔ اصفهان - شیراز قرار دارد.

قرارداد ساخت سه هزار و 500 واحد مسکونی در شهر بهارستان در قالب طرح "اقدام ملی" اسفند 99 به امضا رسید و مقرر است این واحدها در 2 سال احداث شود.

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان پنج طرح عمرانی به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی سه طرح دیگر با اعتبار سه هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود.

افتتاح مرحله نخست مسکن محله همت آباد و مراسم آغاز مرحله دوم این طرح، افتتاح باند دوم مبارکه - بروجن و شروع عملیات روکش بتن غلتکی و افتتاح تقاطع غیر همسطح مسکن مهر نایین، 11 کیلومتر از محور اصفهان به اردستان (چهارخطه) و آزمایشگاه جامع قیر و آسفالت در دانشگاه صنعتی اصفهان از برنامه‌های یک روزه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان است.

دیگر برنامه‌های امروز سفر محمد اسلامی به اصفهان، بازدید از طرح‌های عمرانی این استان و آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در قالب پنج هزار و 854 واحد مسکونی و احداث محور نایین - طبس و بزرگراه پیامبر اعظم (ص) است.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و 300 هزار نفر جمعیت در 24 شهرستان دارد.

11 هزار و 500 کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، به عنوان چهارراهی ترانزیتی رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.



عملیات ساخت بیش از پنج هزار و 800 واحد مسکن ملی در اصفهان آغاز شد

دیدگاه ها   دیدگاه

هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.