معاون بنیاد مسکن: زلزله گناوه به 400 خانه خسارت وارد کرد

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 400 واحد مسکونی در زمین لرزه 5.9 ریشتری روز یکشنبه 29 فروردین ماه در شهرستان گناوه خسارت دیدند.

زمان مطالعه 2 دقیقه

img

به گزارش ایرنا، عزیزالله مهدیان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده گناوه به رسانه‌ها اعلام کرد: از این شمار واحد مسکونی آسیب دیده 200 واحد نیاز به تعمیر دارند که در کوتاه ترین زمان تعمیر خواهند شد اما بقیه باید نوسازی شوند.

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان نیمه نخست امسال 200 واحد مسکونی آسیب دیده در روستاهای شهرستان گناوه ساخته و تحویل صاحبان آنها می‌شود.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه خسارت زلزله گناوه گسترده نیست گفت: بیشترین خسارت‌ها به خانه‌های فرسوده 12 روستای این شهرستان وارد شده‌است.

مهدیان یادآور شد: با توجه به اینکه بیشتر خانه‌های آسیب دیده در گناوه از نوع خشت و گلی هستند این واحدها قابل تعمیر نیست و باید نوسازی شوند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: برای تعمیر و نوسازی هر واحد مسکونی روستایی ضمن پرداخت وام کم بهره چهار درصدی، کمک بلاعوض هم پرداخت می‌شود.

مهدیان ادامه داد: برای ساخت یک واحد مسکونی در روستا حدود 165 میلیون تومان هزینه می‌شود که از این میزان 115 میلیون تومان به عنوان تسهیلات از محل‌های مختلف و 50 میلیون تومان نیز کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی گفت: از اوایل هفته آینده آواربرداری منازل آسیب دیده از زلزله شهرستان گناوه آغاز می‌شود.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ساخت واحدهای مسکونی افرادی که کارشناسی آنها به پایان رسیده و پرونده آنها تکمیل شده‌است پس از آوار برداری آغاز می‌شود.

زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.9 ریشتر در ساعت 11:11 روز یکشنبه در 28 کیلومتری شهرستان گناوه در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد و تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت 6 نفر شد و شدت این زلزله در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس نیز احساس شد.

هم اینک خدمات زیرساختی از جمله برق، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله زده برقرار است.

شهرستان گناوه در 110 کیلومتری شمال استان بوشهر قرار دارد.



معاون بنیاد مسکن: زلزله گناوه به 400 خانه خسارت وارد کرد

دیدگاه ها   دیدگاه

هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.